Nieuws Juni 2009

Zoals Diego is er maar één

De Argentijnse voorhoedespeler vindt het “een gebrek aan respect” dat ze hem vergelijken met Diego Maradona over wie hij zei dat:” Zoals Diego is er maar één en er zal geen gelijke zijn”. “Het is een gebrek aan respect dat ze mij met Diego vergelijken”: zei Messi die ook zei het een eer te vinden dat Maradona hem bij de Argentijnse selectie laat spelen. Argentinië ontvangt zaterdag Colombia voor de kwalificatie voor Zuid-Afrika 2010. De international signaleerde tevens dat Maradona en Pep Guardiola veel gemeen hebben. “Beide staan dichtbij de voetballer en weten ook veel van voetbal en weten dat ook over te brengen”. De voorhoedespeler herinnerde aan de wedstrijd in La Paz waar Argentinië weggespeeld werd (6-1) door Bolivia in de twaalfde kwalificatie wedstrijd en verzekerde “dat hij veel van de fouten geleerd had”. “Bolivia was verschrikkelijk maar ik weet wat ik fout heb gedaan en wat ik moet veranderen. Daar begon ik vanaf het begin met veel ergernis en verbruikte ik veel energie en herstelde ik niet meer”: bekende hij in een interview dat hij gaf aan “Fox Sports”. Messi zei dat het een genot is om te spelen met Sergio “Kun” Agüero en Carlos Tevez in de Argentijnse selectie, een elftal dat naar zijn mening “voorbestemd is voor iets groots” gezien de kwaliteit van de spelers waarover beschikt kan worden. “Voor Zuid-Afrika ontbreekt er nog veel maar tegelijkertijd ontbreekt er ook weinig. De tijd gaat snel en voor je weet is het zover. Ik neem aan meer te spelen dan op het laatste wereldkampioenschap en ik hoop iets belangrijks te kunnen doen voor Argentinië. Ik geloof dat we voor iets veel groter staan”.