Nieuws Juni 2021

Zwarte dag voor Denemarken

Martin Braithwaite zag de wedstrijd tegen Finland anders verlopen dan verwacht. Tot aan de 43e minuut was Denemarken de bovenliggende partij in de wedstrijd tegen de Finnen. Tot het onheil toesloeg. Christian Eriksen valt op de grond en wordt getroffen door een hartstilstand. Paniek alom. De spelers verlenen eerste hulp en al gauw nemen de verzorgers het over.

Het is aan de beelden duidelijk te zien dat Eriksen problemen heeft met zijn hart. Er wordt onmiddellijk gereanimeerd. Dat duurt zeker een half uur. Het hele stadion viel stil. Tot die tijd was de stemming prima. Uiteindelijk wordt Christian op een ambulance bed afgevoerd waarbij duidelijk te zien is dat hij bij kennis is. Een zucht van verlichting! Hij wordt afgevoerd naar het Rigshospital dat vlakbij het stadion ligt.

Aan de supporters wordt gevraagd in het stadion te blijven. Betuigingen stromen binnen o.a. van FC Barcelona en Ajax. Oud-ploeggenoten en anderen kunnen hun tranen niet bedwingen. Op dat moment komt de mededeling dat Christian stabiel is. Hij is wakker en praat. Stuurt een appje naar zijn teamgenoten bij Inter Milan. Het ziet er naar uit dat het de goede kant uitgaat met Christian Eriksen. Laten we hopen dat hij dit te boven komt en weer kan gaan voetballen.

Boven alle verwachting werd de wedstrijd uitgespeeld: 0-1 voor Finland. Zowaar een zwarte dag voor Denemarken. Alle officiële interviews voor vandaag zijn afgelast. Lijkt me niet meer dan normaal.
Namens de Fanclub Barcelona aan Christian Eriksen: wordt maar snel beter en hopelijk tot ziens op de velden.

foto: fcbarcelona.com