Nieuws Januari 2013

100 Doelpunten in 34 wedstrijden

Sinds Tito Vilanova afgelopen zomer de taken van Guardiola heeft overgenomen, wist zijn team inmiddels 100 doelpunten te maken in alle officieel gespeelde wedstrijden tijdens dit seizoen. Messi is met 40 goals de team topscorer en passend genoeg mocht hij de 100ste goal van dit seizoen maken.

In de 2-4 gewonnen wedstrijd tegen Málaga tekende de Argentijn voor het vierde en laatste doelpunt van de wedstrijd. Niet alleen verzekerde hij zijn team een plek in de halve finale van de Copa del Rey, maar ook tekende hij voor de bijzondere mijlpaal voor Vilanova en zijn team.

Het team van Vilanova had 34 wedstrijden nodig om 100 goals te maken. In de geschiedenis van de club was er maar één team die minder wedstrijden nodig had, om aan dit geweldige aantal doelpunten te komen. Dit was het team van Guardiola in het seizoen 2011/12. Op 9 januari 2012 scoorde Cesc tegen Espanyol in Cornellà het 100ste doelpunt van dat seizoen.