Nieuws Juli 2021

1e halve finale: Italië – Spanje

Dinsdag 6-7. Plaats van handeling: Wembley. Aanvang 21.00 uur. Scheidsrechter: Felix Brych

Italië – Spanje: een clash tussen 2 grootmachten. Tot op heden speelden ze 37 keer tegen elkaar. 1e wedstrijd vond plaats tijdens de Olympische Zomerspelen van 1920. Laatste onderlinge confrontatie: 2 september 2017 in Madrid. Ten behoeve van de kwalificatie WK 2018: 3-0 winst voor Spanje.

De resultaten wisselen zich af:

• EK 2016: 2-0 winst voor Italië.
• Confederations cup 2013: 0-0
• EK 2012: 4-0 winst voor Spanje.

De eerste vriendschappelijke wedstrijd vond plaats in 1924 (0-0). Daarna volgden er nog vele.
In totaal 11 x winst voor Italië; 15 x gelijk en 11 x winst voor Spanje.
Je kunt dus wel stellen dat er balans is rondom de wedstrijden Italië - Spanje. De Spanjaarden versloegen tijdens dit EK Zwitserland na strafschoppen en de Italianen waren met 2-1 te sterk voor België. Barella en Insigne scoorden voor de Italianen. Insigne zal zeker een drijvende kracht zijn van dit Italiaanse elftal

Volgens de modellen heeft Italië 39 procent kans om EURO2002 te winnen. Volgens een ander model is de kans op de finale maar liefst 65,2%.

Grote aderlating voor de Italianen is het uitvallen van Leonardo Spinazzola. Coach Mancini zal zeker een oplossing bedenken. Wie er natuurlijk zeker speelt is Chiellini. Rots in de branding en bloedfanatiek.

Bij Spanje gaan we ervan uit dat Pedri, Jordi Alba en Busquets in de basisopstelling zullen staan. Eric Garcia begint waarschijnlijk op de bank. De doelpunten moeten komen van Sarabia, Morata en Ferran Torres. Louis Enrique zal zijn elftal op scherp zetten. Zoals hij zelf ook is. We hopen op een prachtige halve finale met een open speelwijze. De spelers van FC Barcelona wensen we extra succes!!

Foto: fcbarcelona.com