Nieuws Juni 2021

4e aanwinst: Memphis Depay

Koeman is blij met zijn aanwinst. Memphis tekent bij FC Barcelona voor 2 seizoenen. Vorige club: Olympique Lyon. Memphis is geboren in Moordrecht op 13 februari 1994. Zijn debuut in het Nederlands elftal was in 2013 (onder Louis van Gaal). Hij speelde in zijn jeugd voor VV Moordrecht, Sparta Rotterdam en PSV. In 2011 tekende hij een contract bij PSV: 90 wedstrijden en 39 doelpunten. Zijn overgang naar Manchester United was niet echt een succes.

In 2017 maakte hij de overstap naar Olympique Lyon. 139 wedstrijden en 63 doelpunten. Transfervrij kon hij de stap maken naar FC Barcelona. Hij is een pur sang aanvaller met een neusje voor de goal. Dat viel ook op in Zeist. Hij speelde wedstrijden in onder 17, onder 19 en Jong Oranje. Sinds 2013 speelt Memphis in Oranje: 66 wedstrijden en 27 doelpunten (tot nu toe). Hij is een vaste waarde in het Nederlands elftal.

Genoeg prijzen: kampioen met PSV, KNVB beker, Johan Cruijff schaal, FA Cup, UEFA EK onder 17, topscorer eredivisie 2014/2015 PSV. En hij is nog lang niet klaar. Hopelijk Europees kampioen met Oranje (EURO2020). Eerste volledige wedstrijd voor Oranje speelde hij op 17 mei 2014 tegen Ecuador (1-1). Nog dat zelfde jaar het WK in Brazilië. Dat werd een mooi toernooi met uiteindelijk de derde plaats als beloning.

Komend seizoen is de derde plaats voor FC Barcelona niet genoeg. Waarschijnlijk komt er nog een middenvelder bij zodat FC Barcelona de strijd aan kan gaan met de Madrileense clubs. We verwachten van Memphis vele doelpunten en een mooie samenwerking met Messi. Namens de Fan Club Barcelona: veel succes!!

Foto: fcbarcelona.com