Nieuws April 2013

50e Europese wedstrijd voor Piqué

Gerard Piqué speelt woensdag zijn 50e Europese wedstrijd voor FC Barcelona. De centrale verdediger maakte tot nu toe vier doelpunten in de Champions League.

De Catalaan begon zijn Europese loopbaan overigens bij Manchester United. Op 17-jarige leeftijd mocht hij van manager Alex Ferguson debuteren in de Champions League tegen Fenerbahçe. De verdediger was door de Engelsen weggekocht uit de jeugdopleiding van Barça. Gelukkig keerde Piqué in de zomer van 2008 terug op het oude nest.

De pas 26-jarige verdediger moet nog enkele spelers voor zich dulden op de lijst van meeste Europese wedstrijden. Xavi is de absolute nummer 1, met 134 Europese wedstrijden, gevolgd door Puyol (119), Valdés (101), Iniesta (86), Messi (77) en Dani Alves (52).