Nieuws April 2014

50ste wedstrijd voor Bartra

Voor Marc Bartra was de finale van de Copa del Rey een jubileum wedstrijd. Hij speelde zijn 50ste wedstrijd voor het eerste team van FC Barcelona. .Vanwege een blessure was het lang twijfelachtig of hij de wedstrijd kon spelen. Maar hij kon vanaf het begin van de wedstrijd spelen en hij was één van de weinige uitblinkers bij Barça.

Voor de Catalaanse verdediger was de Copa del Rey extra bijzonder, want het was zijn eerste Clásico en hij hield zich goed staande. Hij schoot 2 keer op doel, gaf 36 passes waarvan er 31 bij een medespeler kwamen. Hij veroverde de meeste ballen, 12 keer en hij werkte 15 ballen weg uit het strafschop gebied. Hij benadrukte zijn goede spel met een doelpunt in de 66ste minuut. Dit was voor het team de belangrijke 1-1 gelijkmaker.

Toch eindigde zijn geweldige avond in mineur, want hij kon niet voorkomen dat Bale de winnende treffer voor Real binnenschoot. Na de wedstrijd verklaarde hij dat hij kramp en pijn kreeg aan zijn Hamstring.

Bartra speelde dit seizoen 26 wedstrijden voor FC Barcelona. In de Primera División waren het 16 wedstrijden, in de Champions League 4 wedstrijden en 6 bekerwedstrijden. De 1-1 was zijn tweede doelpunt van dit seizoen en zijn derde in totaal voor Barça.