Nieuws Maart 2012

600 doelpunten mijlpaal bereikt

Sinds het aantreden van Pep Guardiola in 2008 heeft FC Barcelona inmiddels 600 doelpunten gemaakt in de diverse competities. Barça had voor dit geweldige aantal doelpunten, 233 wedstrijden nodig. Dit betekend dat het doelpunt gemiddelde op 2,57 ligt. Het eerste doelpunt van deze mooie reeks werd gescoord door Samuel Eto’o en het 600e doelpunt is gescoord door Piqué in de wedstrijd tegen Real Mallorca.

Over enkele wedstrijden kan het huidige team weer een record op hun naam schrijven, want het record van de meeste aantal doelpunten per seizoen is binnen hand bereik. In het seizoen 2008/09 wist het team van Guardiola 158 doelpunten te maken. Dit seizoen staat de teller na zaterdagavond al op 152 doelpunten en het team heeft dus nog maar 7 doelpunten nodig om dit record te verbeteren.