Nieuws Januari 2023

Aannemer voor verbouwing Camp Nou bekend

De kogel is door de kerk: het Turkse Limak Construction zal de verbouwing van Camp Nou uit gaan voeren. Het werk zal beginnen in juni van dit jaar (na de laatste wedstrijd). Limak is een groot bedrijf. Ze hebben de werkzaamheden voor het vliegveld van Istanboel ook uitgevoerd. Het is een schitterende luchthaven geworden.

Het besluit werd genomen in de Raad van Bestuur. Het wordt een grote stap in de toekomst van de club. Tijdens de persconferentie werd een en ander nog toegelicht: Volgens Elena Fort (1e vicepresident) garandeert de firma Limak het halen van de deadline en de vooraf gesproken prijs. Doel: een gerenoveerd Spotify Camp Nou waar we weer vele jaren mee vooruit kunnen!

Elena Fort bevestigde nog eens dat het Turks bedrijf een wereldspeler is en dat zij garanderen dat het binnen de afgesproken tijd en prijs afgewerkt zal worden. De Raad van Bestuur was unaniem in hun beslissing. Tijdens de bouw speelt FC Barcelona haar wedstrijden in het Olympisch stadion.

Het werk zal beginnen in juni 2023 en het zal klaar zijn voor de 125e verjaardag van FC Barcelona (29 november 2024). De financiering vindt extern plaats. Het gaat natuurlijk om nogal wat geld. Rekening houdend met het maximale bedrag m.b.t. de kosten.

Er is een commissie die toe gaat zien op de bouw (door middel van interne en externe audits). Op die manier houdt FC Barcelona een vinger aan de pols en komen ze niet voor verrassingen te staan. De externe audits worden uitgevoerd door de firma Fieldfisher.

De hele procedure bestaat uit 5 fases. Een auditplan moet er voor zorgen dat alles volgens planning verloopt en dat er ,waar nodig, bijgestuurd wordt. Het wordt een prachtig gerenoveerd stadion waar de toeschouwers zich zeker zullen vermaken.

Verbeteringen (niet compleet):

• Uitbreiding naar 105.000 zitplaatsen

• 3e ring wordt gesloopt en opnieuw opgebouwd

• Uitschuifbaar dak met 30.000 m2 zonnepanelen

• 360-graden groot scherm in het stadion (de energie komt van de zonnepanelen)

• Regenwater wordt opgevangen en gerecycled

• Beveiliging wordt aangepast aan de moderne tijd

• Er komen een hotel, kantoren, een ijsbaan en een basketbalarena

Voor meer informatie: www.campnou.nl

Visca Barca!!