Nieuws April 2013

Abidal: Champions League winnen voor Tito

Eric Abidal spreekt namens het hele team dat zij de Champions League winst willen opdragen aan Tito Vilanova. Een mooie uitspraak van Abidal, die zelf voor zijn leven heeft moeten vrezen.

"Het doel is om de finale te halen en de beker de lucht in te steken. Voor het team maar vooral voor Vilanova", zegt Abidal. "Hij heeft moeilijke tijden doorgemaakt", vertelde de Fransman aan diverse Spaanse media. Abidal, die zelf tweemaal een tumor in zijn lever de baas was, vervolgt: "We gaan ons uiterste best doen en we moeten sowieso de finale halen. Het is jammer dat Vilanova niet meer speelt en hij binnen de lijnen om de Champions League kan strijden."

Of Abidal nog mee kan spelen in de Champions League met de Catalanen is nog de vraag. De speler voelt zich steeds fitter worden, maar heeft te maken met grote concurrentie. Of het contract van de verdediger verlengd gaat worden is ook een kwestie die Abidal bezig houdt. "De club bepaalt, mijn contract loopt 30 juni af. Ik heb hard gewerkt om mijn rentree te maken. Ik wil blijven spelen, hier mijn loopbaan beëindigen, maar als ze van me af willen.. Nee, ze willen niet van me af. Ik wil hier afsluiten. Mijn familie wil ook hier blijven", besluit Abidal.

Wij als Fan Club Barcelona zijn een actie begonnen via Twitter om de clubleiding te overtuigen van een nieuw contract voor de oersterke Abidal.