Nieuws Augustus 2020

Abidal en Setièn ontslagen

FC Barcelona heeft na het debacle van vrijdagavond tegen FC Bayern een groot deel van de clubleiding op straat gezet. Hoofdtrainer Setièn werd als eerste slachtoffer. De oefenmeester was pas een half jaar in dienst bij Barça, maar de opvolger van Ernesto Valverde wordt weggestuurd wegens het uitblijven van verbeteringen binnen de selectie. Ook technisch directeur Erìc Abidal is weg bij Barça. De clublegende werd enkele jaren geleden aangesteld om de selectie op orde te krijgen, maar de tegenvallende resultaten worden ook de Fransman aangerekend. Barça-voorzitter Bartomeu is echter vooralsnog niet van plan op te stappen, ondanks dat er genoeg twijfels bij zijn beleid bestaan. Ronald Koeman zal de opvolger gaan worden van Setièn. Naar alle verwachting zal dit in de loop van de dagen bekendgemaakt gaan worden.

Foto: www.fcbarcelona.cat