Nieuws Oktober 2013

AC Milan - Barça 1-1

Waar de eerste helft voor de neutrale voetbalfan een boeiende helft was waarin de twee teams in de aanval waren, zo was de tweede helft enigszins teleurstellend. Zowel AC Milan als
FC Barcelona vonden een gelijkspel wel prima. De tactiek van de thuisploeg beperkte zich tot met het gehele team verdedigen rond de eigen zestien en gokken op een countermogelijkheid. Daardoor was het voor de Catalanen behoorlijk lastig om door een woud van spelers het doel van AC Milan te vinden.

De wedstrijd begon met een chaotische tien minuten voor het doel van Víctor Valdés. Waar in de 7e minuut een doelpunt van AC Milan nog terecht werd afgekeurd wegens buitenspel, was het twee minuten later toch nog raak voor de Italianen. Robinho profiteerde in combinatie met Kaká van een fout van Javier Mascherano. De 1-0 voorsprong bracht het team van Tata Martino echter niet van hun stuk en de Barça-spelers bleven hun vertrouwde spelletje spelen op zoek naar een doelpunt. Na een paar keer al een kans te hebben gekregen op de gelijkmaker, duurde het tot de 23e minuut voordat, wie anders dan, Lionel Messi de Catalanen weer langszij bracht. Hierna bleven beide teams aanvallend spelen en nadrukkelijk op zoek naar de voorsprong, maar ondanks de vele kansen bleef de 1-1 op het scorebord staan.

De tweede helft vertoonde een heel ander speelbeeld. Barça had 65% balbezit, maar het baltempo lag veel te laag. Pas een kwartier voor het einde van de wedstrijd zette Barça weer aan, maar de winnende treffer bleef uit. Door het gelijkspel gaat FC Barcelona nog steeds aan kop in groep H met 7 punten na 3 duels en behoudt AC Milan de tweede positie met 5 punten. Celtic staat derde met 3 punten en Ajax staat nog laatste met slechts een punt.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Adriano, Xavi, Busquets, Iniesta, Alexis (74’ Fàbregas), Messi en Neymar (79’ Pedro)