Nieuws December 2012

Adriano: “Dit is waarschijnlijk mijn beste seizoen”

Adriano Correia heeft zich dit seizoen enorm ontwikkeld als linksachter die in staat is om veel doelpunten te scoren. Met zijn doelpunt tegen Athletic Club heeft de Braziliaan nu een totaal van vijf goals in veertien competitiewedstrijden dit seizoen. Na afloop van de 5-1 zege zei de verdediger: “Ik heb nog nooit zo veel doelpunten gescoord op dit punt in een seizoen. Ik ben heel blij dat ik voor het team kan scoren.”

In Barça’s geweldige start van het seizoen – de beste start ooit in de geschiedenis van La Liga – laat Adriano niet alleen zien dat hij een uitstekende verdediger is; hij is tevens de vierde topscoorder van de ploeg op dit moment. Over de wedstrijd tegen Athletic Club zei hij: “We waren vanaf het begin heel serieus; de eerste helft was fantastisch.” De Basken kwamen de wedstrijd in met een aanvallende tactiek en Adriano is daar dankbaar voor. “We spelen liever tegen teams die hun voetbal willen spelen. Het zorgt ervoor dat je beter gefocust bent en dat je op je best speelt.”

De verdediger, die zich onlangs herstelde van een blessure, speelde ook in de bekerwedstrijd tegen Alavés (vorige week woensdag) en tegen Athletic Club werd hij benoemd in de basiself. “Ik heb hard moeten werken om op tijd hersteld te zijn voor deze wedstrijd. Maar het lukte me en de coach vond het een goed idee om me te laten spelen. Wedstrijden tegen Athletic Club zijn altijd erg fysiek en eisen veel van je.” De Braziliaan voegde daaraan toe: “Dit is waarschijnlijk mijn beste seizoen en het team speelt ontzettend goed. Maar er is nog een lange weg te gaan.”

Ook Cesc Fàbregas en Jordi Alba spraken na afloop van de wedstrijd met de pers. Lees hieronder hun commentaar.
Cesc: “Het is altijd een van de moeilijkste wedstrijden van het jaar; ze eisen veel van je. We hadden het naar onze zin op het veld, omdat Athletic Club je forceert om op je beste niveau te spelen. We deden wat we moesten doen en wat er in de Madrid derby gebeurt, is daar ondergeschikt aan.”

Jordi Alba: “We zijn er trots op dat we het record van de beste Spaanse seizoenstart ooit hebben verbroken, maar er is nog niets beslist en we moeten vooral hard blijven werken. Dit team krijgt nooit genoeg van winnen en het is een eer voor mij om onderdeel van deze ploeg te mogen uitmaken. We speelden een hele goede eerste helft en over het algemeen speelde we een prima wedstrijd.”