Nieuws Juli 2011

Afellay 4 tot 5 weken uitgeschakeld

In de oefenwedstrijd van FC Barcelona tegen Manchester United, liep Afellay aan het einde van de eerste helft een blessure op. Tijdens een sprint kreeg de aanvallende middenvelder pijn in zijn linkerbeen.

Zondagochtend werd hij meteen onderzocht en getest en hieruit bleek dat Afellay een hamstring blessure heeft opgelopen. Door deze blessure is vier tot vijf weken uit de roulatie. Dit is een zware tegenvaller voor de Nederlander, want hij speelde tot dusver alle duels in de voorbereiding mee.

Afellay zal door zijn blessure de twee duels met Real Madrid om de Spaanse Super Cup aan zich voorbij moeten laten gaan. Ook mist hij de start van de competitie, want die begint in het weekeinde van 20 en 21 augustus. Of hij de wedstrijd tegen FC Porto om de Europese Super Cup kan spelen is zeer twijfelachtig.