Nieuws Augustus 2012

Afellay bijna teamgenoot Klaas Jan

Zondagavond liet zaakwaarnemer Rob Jansen al doorschemeren in NOS Studio Voetbal dat de kans groot is dat Ibrahim Afellay deze week op huurbasis naar een andere club vertrekt. “Ibrahim past wel degelijk bij FC Barcelona, heeft ook de kwaliteiten om door te breken, maar heeft een terugval gehad”, doelde Jansen op de lange revalidatieperiode van Afellay. “FC Barcelona heeft daarom gezegd: wellicht is het beter om, indien je dat wil, ergens anders speelminuten op te gaan doen”, aldus de zaakwaarnemer. “Dat proces loopt nu. Daar hebben we het met FC Barcelona en met Ibrahim over, want de club bepaalt mede waar haar spelers naar toe gaan. We hebben het hier over een verhuur, als het gebeurt. Er zijn meerdere clubs concreet”, vervolgde Jansen.

Jansen benadrukte dat Afellay ook gewoon kan blijven. “Ibi heeft vorig seizoen zeven maanden niet gespeeld, omdat hij zijn kruisbanden had afgescheurd. Hij heeft zijn plaats dus niet kunnen opeisen, ondanks dat hij een paar goede wedstrijden heeft gespeeld. Maar na zo'n blessure kom je van heel ver. Daar komt nog bij dat het middenveld van Barcelona op zijn zachtst gezegd nogal zwaar bezet is. Dat weet de hele wereld.”

Donderdag plaatste de zaakwaarnemer op de website van Sport-Promotion dat verhuur naar Schalke 04 dichtbij is, maar nog niet rond. “We zijn druk en serieus in gesprek met elkaar. De stemming is positief, omdat iedereen aan tafel zit om er uit te komen. Maar het is voorbarig om te stellen dat we al overeenstemming hebben. Er zijn nog genoeg details te bespreken”, aldus Jansen.

Ibrahim Afellay meldde zich donderdag samen met Rob Jansen bij de Duitse club om de overstap te bespreken. Voor vrijdag is wel een persconferentie ingepland. Een overstap betekent een hereniging met Huub Stevens. De coach en de 26-jarige middenvelder werkten in het verleden eerder samen bij PSV. Bij de Bundesligaclub voetbalt nog een bekende van Ibi die niet kan wachten op zijn komst. Donderdagmiddag plaatste Klaas Jan Huntelaar de volgende tweet op ‏@KJ_Huntelaar: “I want to welcome Ibrahim Afellay at #S04.!! Tomorrow training at 16.00.. Don't forget ;) wilkommen Ibrahim Afellay..!”