Nieuws Augustus 2011

Afellay mee naar Monaco

Ibrahim Afellay werkt hard aan het herstel van zijn hamstringblessure. De international liep een kleine maand geleden de blessure op in het vriendschappelijk duel met Manchester United. Zijn herstel verloopt sneller dan verwacht en woensdag liet Ibi voor het eerst sinds enkele weken zijn gezicht weer zien op het trainingsveld. Naar verwachting kan hij voor het einde van de maand aansluiten bij de groepstraining.

Ondanks dat Afellay nog niet in actie kan komen, gaat hij wel met zijn teamgenoten mee naar Monaco. Guardiola wil dat iedereen bij de wedstrijd aanwezig is, inclusief de geblesseerden. Naast Afellay zijn ook Gerard Piqué en Carles Puyol niet inzetbaar.

Guardiola heeft ook vier spelers van Barça B aan zijn selectie toegevoegd: Jonathan dos Santos, Marc Bartra, Isaac Cuenca en keeper Oier Olazábal. De laatstgenoemde is in Monaco de vervanger van Pinto, die tegen FC Porto de derde en laatste duel van zijn Europese schorsing uitzit.