Nieuws Januari 2014

Afellay wel en Iniesta niet bij selectie

Zaterdagmiddag heeft Tata Martino zijn selectie bekend gemaakt voor de wedstrijd van zondagavond tegen Malaga. Bij de 18 namen was opvallend de naam van Afellay terug te vinden. De Nederlander kreeg vrijdag te horen dat hij door de Medische staf fit verklaard werd en meteen zit hij ook bij de selectie. Zijn laatste wedstrijd die hij speelde voor Barça was ruim 600 dagen geleden. Sindsdien werd hij geplaagd met blessures.

Naast de aanwezigheid van Afellay staat ook de naam van Dongou op de lijst van 18 namen. Dit houdt in dat andere potentiële basis kandidaten geblesseerd zijn. Zo is Iniesta nog niet fit en ontbreken ook Iniesta, Montoya, Song en Puyol in de selectie. Puyol heeft toch nog last van zijn blessure die hij opliep in de wedstrijd tegen Levante. Iniesta is druk bezig met zijn herstel en zal binnenkort weer helemaal fit zijn.  Terwijl Song (linker kuit) en Montoya (linker achillespees) zich aan de lijst met blessures hebben toegevoegd. Op deze lijst stonden Neymar, Dos Santos en Oier al.

Door het aftreden van Sandro Rosell heeft de selectie van Martino ook te maken gekregen met een hoop randzaken. Tijdens zijn persconferentie ging de trainer ook even in op deze situatie en sprak zijn waardering uit naar Rosell en de hoop dat het geen invloed zou hebben op het team. “We moeten onze reactie geven op het veld”, waren zijn woorden hierover.

Martino gaf ook nog zijn mening over de tegenstander van zondagavond, Malaga. De tegenstander zal zich beperken tot verdedigen en proberen te scoren uit de counter. Het speelbeeld dat Martino schetste zagen we ook in augustus tijdens de uitwedstrijd. Barça had veel de bal en Malaga beperkte zicht tot verdedigen. Uit eindelijk wist Barça die wedstrijd met 0-1 te winnen. Het zal zondagavond dan ook geen makkelijke wedstrijd worden.

De wedstrijd in Camp Nou tegen Malaga wordt om 21:00 uur gespeeld en is live te zien op sport1. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u op Twitter het live verslag van de Fan Club Barcelona volgen. Ook willen wij graag van u horen hoe u denkt dat de wedstrijd zal verlopen en wij vragen u dan ook hier onder een voorspelling van de wedstrijd te doen.