Nieuws April 2015

Aftellen tot laatste fanreis dit seizoen!

Over iets minder dan twee weken is het zover: dan vertrekt de laatste fanreis van het huidige seizoen naar Barcelona.

In het weekend van 8 t/m 11 mei zullen zo’n vijftig reizigers Barça aanmoedigen in Camp Nou, wanneer de blaugranas Real Sociedad ontvangen. Spanning genoeg rondom deze wedstrijd: alle punten tellen nu immers in de razend spannende strijd om het Spaanse kampioenschap en een kleine misstap kan grote gevolgen hebben.
Tevens is Sociedad de ploeg die Barça verrassend genoeg zonder punten naar huis stuurde in de heenwedstrijd op 4 januari dit jaar. In die wedstrijd koos trainer Luis Enrique ervoor zijn grote sterren op de bank te laten en al in de tweede minuut kopte Jordi Alba ongelukkig de bal in eigen doel. In de resterende 88 minuten konden de veldspelers geen vuist maken voor een gelijkspel of zege, ook niet toen Lionel Messi en Neymar in het veld gebracht werden. Voor Barça staat er in het eigen Camp Nou dan ook enig eerherstel op het spel.
Voor de reizigers biedt deze wedstrijd in ieder geval een mooi vooruitzicht. Ook zal het stadion naar alle waarschijnlijkheid gevuld zijn met vele Catalaanse generaties, aangezien de fanreis samenvalt met de meivakantie.

De wedstrijd is natuurlijk het hoogtepunt van het weekend, maar ook de gebruikelijke Camp Nou Experience staat op het programma, waarbij reizigers het stadion kunnen verkennen, het fantastische FCB Museum kunnen bezoeken, en zullen eindigen in de enorme FCB Megastore, waar eenieder ogen tekort komt voor die enorme hoeveelheid aan officiële Barça-merchandise! Daarnaast kan iedereen de Catalaanse hoofdstad geheel zelf ontdekken en zich te goed doen aan het heerlijke Catalaanse eten en drinken. En dat alles onder de waarschijnlijk heerlijke Spaanse zon!

De reisleiding kijkt er in ieder geval alvast naar uit!