Nieuws November 2014

Ajax – Barça de voorbeschouwing

Woensdagavond staat de wedstrijd Ajax-FC Barcelona op het programma in de Amsterdam Arena. Dit betreft de vierde wedstrijd in de groepsfase van de Champions League en dit is meteen een hele belangrijke wedstrijd. Mocht Barça winnen en de drie punten meenemen, dan komt de plaatsing voor de volgende ronde meteen heel dichtbij.

Maar de wedstrijd tegen Ajax kan ook een mooie motivatie zijn voor het team, om de negatieve reeks van twee verloren wedstrijden te doorbreken, om zo weer positief naar de toekomst te kijken en het verleden achter zich te laten.

Luis Enrique heeft 20 spelers meegenomen naar Amsterdam. De geblesseerden Mathieu, Roberto en Iniesta zijn in Barcelona achter gebleven. Dit betekend dat zowel Suárez als Douglas woensdagavond hun Champions League debuut voor FC Barcelona zouden kunnen maken. Wel moet er opgemerkt worden, dat van de 20 spelers nog 2 spelers afvallen en op de tribune plaats moeten nemen. Douglas zal waarschijnlijk één van de afvallers zijn.

Voor Suárez is de wedstrijd natuurlijk heel speciaal, want hij komt terug bij de club waar hij voor het eerst echt naam heeft weten te maken. Gezien de laatste wedstrijden, is de kans ook groot dat hij in de basis zal starten.

Voor aantal Barça spelers zal de wedstrijd tegen Ajax van vorig jaar nog goed in het geheugen staan. Door enkele fouten, kwam Ajax toen op een 2-0 voorsprong en dat kon niet meer recht gezet worden. De spelers, maar ook Enrique, beseffen dat deze fouten niet weer gemaakt mogen worden.

Met al deze gegevens en het feit dat Ajax de laatste weken wel haar wedstrijden weet te winnen, zal het een interessante wedstrijd worden tussen deze twee aanvallend voetballende ploegen.

De wedstrijd begint om 20:45 uur in de Arena en is te volgen via NPO 3 en Sport 1 Voetbal. Door dat al onze redacteuren in de Arena aanwezig zijn, zal er geen Twitter verslag van de wedstrijd worden gedaan.