Nieuws Mei 2013

Alba: “Gretig om kampioen te worden”

Barça wil dit weekend graag de titel in La Liga winnen. Hiervoor moet of Real Madrid punten laten liggen op zaterdag tegen Espanyol of Barça gewoon zelf zondag van Atlético Madrid winnen.

Zo simpel is het, vind ook Jordi Alba: “ We doen er alles aan om La Liga te winnen zondag. Hopelijk mogen we na het duel in Vicente Calderón de beker in ontvangst nemen. Het is een belangrijke titel en we zijn gretig om kampioen te worden. We moeten wel gefocust blijven om te winnen van Atlético.” Voor Alba is het een speciale titel. “Het zal mijn eerste club titel worden. Mensen moeten onze grote opgebouwde voorsprong waarderen." Je zou het bijna helemaal vergeten maar Barcelona heeft een goed seizoen gedraaid. Met het verliezen van de halve finale in de Champions League lijkt het een onbevredigend seizoen. “Misschien hebben niet goed genoeg gepresteerd in de halve finale van de Champions League maar het was een goed seizoen verder,” geeft Alba aan. “Ook persoonlijk ben ik beter geworden in door het seizoen heen. Ook al heb ik geen vakantie gehad, ik denk dat dit mijn beste jaar als voetballer was. Maar het moet nog beter. Zoals het halen van een gele kaart in de heen wedstrijd tegen Bayern. Ik ben nog jong, en ik wordt nog beter.”