Nieuws Augustus 2013

Alba over Ajax en Valencia

Linksachter Jordi Alba is niet weg te denken uit de basis van FC Barcelona. De 24-jarige Spaans international had het op de persconferentie van vrijdag over de loting van de Champions League en over de komende tegenstander in de Primera División.

Zondag gaat Barça op bezoek bij Valencia, de club waar Alba furore maakte voor hij naar Barcelona werd gehaald. Hij weet hoe lastig het is om te spelen in Mestalla en "Helemaal na het verlies bij Espanyol van vorige week zijn ze gebrand op een goed resultaat tegen ons." Alba speelde drie seizoenen voor de club uit de sinaasappelstad. "Uit mijn tijd bij Valencia weet ik nog dat de wedstrijden tegen FC Barcelona heel erg leven bij de fans, de spelers en de technische staf. Zij benaderen de wedstrijd als een finale," vertelt Alba.

De Catalanen hebben tot nu toe geen doelpunt tegen gekregen in de competitie. Alba heeft er wel een verklaring voor: "Iedereen binnen het team helpt met het onder druk zetten van de tegenstander en dat is het geheim waardoor wij beter verdedigen. Als wij al voorin druk zetten blijft de bal verder van ons doel weg," aldus de Spaans international die ook is opgeroepen voor de komende twee interlands.

Alba reageerde ook nog op vragen over de loting van de Champions League. AC Milan, Ajax en Celtic zijn de komende tegenstanders in de poulefase. "Wij weten dat het geen makkelijke groep is want vorig seizoen verloren wij van AC Milan en Celtic. En Ajax is een heel goed team dat graag de bal wil hebben, en als zij de bal verliezen zijn ze agressief om hem terug te veroveren. Het is een voordeel dat we de drie teams goed kennen. Wij gaan hoe dan ook uit van onze eigen speelstijl en mogen niet de fouten maken die wij vorig seizoen wel maakten. Wij moeten ervoor zorgen om eerste te eindigen in de groep," besluit Alba.