Nieuws September 2012

Alba speelt niet tegen Getafe

Voor de wedstrijd van zaterdagavond tegen Getafe, kan Vilanova ook niet beschikken over Jordi Alba. De verdediger heeft al een aantal dagen de griep en daardoor voegt hij zich in de ziekenboeg bij Alexis en Iniesta. Toch was er ook goed nieuws voor Vilanova, de trainer kan Puyol weer opstellen, omdat hij weer 100% fit is.

Naast Puyol, is er ook ruimte voor twee spelers van Barça B. Zo reist naast Tello, ook Deulofeu mee naar het Coliseum Alfonso Pérez en door het vertrek van Afellay, is de kans dat het grote talent Deulofeu speel minuten gaat krijgen.

In de wekelijkse persconferentie, werden al de eerste vragen gesteld aan Vilanova over El Clásico, maar daar wilde hij nog niet over praten, omdat er eerst nog drie andere wedstrijden volgen en die zijn ook belangrijks, vond hij. Vooruit kijkend op de wedstrijd van zaterdagavond, wist hij te vertellen dat Getafe altijd een lastige ploeg is voor Barça. “Ze spelen goed samen en vorig jaar speelde ze erg verdedigend tegen ons. Ik weet precies hoe we moeten spelen tegen hen”, zei hij over de wedstrijd.

Barça is tot nu toe ongeslagen dit seizoen en wil die ongeslagen status graag zo houden. Getafe heeft eerder dit seizoen al een keer gewonnen, verloren en gelijk gespeeld en hoopt de punten in eigen huis te houden. Ook weet de ploeg uit Madrid dat vele spelers van Barça de afgelopen twee weken niet in Barcelona waren, in verband met de interlandwedstrijden. Dit staat in de voetbalwereld bekend als het FIFA virus en Barça heeft de laatste jaren in dat soort wedstrijden punten laten liggen. Volgens Vilanova is er dan ook maar één manier om met dit virus af te rekenen en dat is om te winnen van Getafe.

De wedstrijd wordt zaterdagavond om 20:00 uur gespeeld en is (deels) te zien bij Sport1. Mocht u het nu niet kunnen zijn, dan kun u de fanclub volgen op Twitter, want wij doen live verslag van de wedstrijd.