Nieuws Maart 2014

Alexis: “We maken nog steeds kans op de titel”

Alexis Sánchez was maandagmiddag de uitverkorene om met de media te praten na de training. Het eerste waarnaar gevraagd werd, was de pijnlijke nederlaag van afgelopen zaterdag (1-0 winst Real Valladolid) en in hoeverre dat de ambities van het team voor de rest seizoen heeft beïnvloed. “Het was een vreemde wedstrijd,” geeft Alexis toe. “Maar we moeten het nu laten rusten en geen medelijden met onszelf hebben. We moeten positief zijn; er komt een belangrijke wedstrijd aan.” Volgens de Chileen was ook Gerardo Martino duidelijk: “Vergeet de wedstrijd tegen Valladolid; concentreer je op Manchester City,” zou de Argentijnse coach benadrukt hebben.

Alexis speelde tegen Valladolid het laatste halfuur mee. Hij denkt dat nu het moment is om saamhorigheid te tonen. “We zijn allemaal onderdeel van Barça en we hebben hetzelfde doel. De competitive is niet verloren, net zoals mensen het fout hadden toen ze zeiden dat we de Liga al gewonnen hebben toen we aan kop stonden. We strijden nog om alle titels. Ik wil winnen, net als mijn teamgenoten. We willen alles winnen: de Liga, de Champions League en de beker. Ik ken niemand binnen de selectie die dat niet wil.”

De Chileense aanvaller beschreef Martino als “een coach die spelers echt motiveert”, net als Pep Guardiola. Tot slot waarschuwde hij iedereen voor de wedstrijd tegen Manchester City van aanstaande woensdag; ondanks het feit dat City de eerste wedstrijd van het tweeluik verloor, is “elk team altijd enorm gemotiveerd voor een wedstrijd tegen Barça.”

Ook clubpresident Josep Maria Bartomeu sprak zijn vertrouwen uit dat de Barça-fans zich woensdag achter hun ploeg zullen scharen voor de wedstrijd. “We spelen nog om veel punten in La Liga en we doen ook in de andere competities nog mee. Het is niet meer dan normaal dat er kritiek is, maar het bestuur, de leden en de fans moeten vertrouwen hebben in deze spelers. En zeker nu we ons in de slotfase van het seizoen bevinden.”