Nieuws Juni 2012

Alexis wint met Chili

Zondag was naast Seydou Keita nog een andere speler van Barça actief tijdens een WK-kwalificatiewedstrijd. Alexis Sánchez startte in de basis van Chili tegen Venezuela en speelde de hele wedstrijd.

Het leek er lang op dat de wedstrijd in een 0-0 gelijk spel zou eindigen, maar Chili sloeg in de slotfase toe: Matías Fernández wist, op aangeven van Alexis, in de 85e minuut alsnog het doel te vinden. Hiermee was het verzet van Venezuela gebroken en in de blessuretijd wist Charles Aránguiz de voorsprong zelfs te verdubbelen, waardoor de eindstand 0-2 op het scorebord verscheen.

Door deze overwinning is Chili met 12 punten de nieuwe koploper in de
Zuid-Amerikaanse WK-kwalificatiepoule. Uruguay en Argentinië volgen op respectievelijk een en twee punten, maar hebben een wedstrijd minder gespeeld dan Chili. De weg naar het WK van 2014 is echter nog lang: Argentinië heeft nog elf wedstrijden voor de boeg en Chili nog tien. De laatste ronde van de Zuid-Amerikaanse WK-kwalificatie poulefase staat voor dinsdag 15 oktober 2013 op het programma.