Nieuws Februari 2010

Alves en Touré weken buiten spel

De overwinning op Getafe is Barça duur komen te staan. De blaugranas verloren zaterdagavond via de omstreden leidsman Vitienes niet alleen Piqué en Márquez met een rode kaart, ook Alves en Touré vielen met blessures uit en zullen de komende wedstrijden moeten missen.

Dani Alves zou zaterdagavond na een korte herstelperiode van twee weken weer zijn rentree maken in de basisalf, toen hij in de warming up toch weer last kreeg van de kwetsuur. Een eerste prognose wijst een herstelperiode van drie weken, waarin de Braziliaan zich moet recupereren van een spierscheur in het rechterbeen.

De Ivoriaan Yaya Touré moest in de tweede helft gewisseld worden omdat ook hij met een spierscheuring (linkerbeen) te kampen had. De verdedigende middenvelder moet twee weken toekijken.

De zorgen voor Guardiola liggen dus met name in de verdediging. Voor de komende wedstrijd, uit bij Atlético Madrid, kan hij wel weer over de van een schorsing terugkerende Puyol beschikken. Deze zal in het centrum gekoppeld worden aan Milito, die tegen Getafe zijn eerste basisplek kreeg toebedeeld sinds 18 april 2008. Dat deed de Argentijn overigens met verve. Hij kwam zeer degelijk over en lijkt zijn lange revalidatieperiode nu echt achter zich te hebben gelaten. In Madrid kan Guardiola ook over vleugelverdedigers Abidal en Maxwell beschikken. Ook Chygrynskiy is nog beschikbaar.