Nieuws Februari 2014

Alves: “In Camp Nou valt de beslissing”

Dani Alves vertelde na de 0-2 overwinning van Barça in de eerste Achtste finale van de Champions League dat een plaats bij de laatste acht nog niet zeker is. “Er kan in 90 minuten veel gebeuren. We hebben een goede stap gezet, maar in Camp Nou valt de beslissing.” De Braziliaanse verdediger was zeer tevreden met het behaalde resultaat in Manchester. “Met een return in het vooruitzicht is twee doelpunten scoren in een uitwedstrijd, zonder zelf een tegentreffer te moeten incasseren, een belangrijk voordeel.”

De maker van het tweede doelpunt van de avond vervolgde: “Het hele team heeft vanavond hard gewerkt. We wisten op voorhand dat het een zware wedstrijd ging worden omdat de tegenstander een zeer intense speelstijl heeft. Onze strategie was veel balbezit houden in de wedstrijd en het de tegenstander zo lastig mogelijk te maken.” Alves besloot zijn post-match reactie met: “We hebben diverse kansen gecreëerd en het resultaat had niet beter gekund. We proberen ons iedere dag te verbeteren.”

Hieronder volgen nog enkele reacties van spelers na afloop van het duel:

Andrés Iniesta: “Dit is een fantastisch resultaat. Na de penalty zette
Manchester City ons nog meer onder druk. De tweede treffer kwam ons heel goed uit. De return is thuis, maar we moeten de Citizens niet onderschatten.”

Cesc Fàbregas: “Met onze huidige speelstijl zijn we lasting te verslaan, dat hebben we in dit duel wel laten zien. Ondanks dat er toch nog verbeterpunten waren, hebben we laten zien dat de beste ploeg heeft gewonnen.”

Víctor Valdés: “Deze wedstrijd heft ons goed gedaan, vooral hoe we onze tegenstander onder druk hebben gezet. Dat was tenslotte een punt van kritiek die we de laatste tijd hebben gekregen. In de Champions League maak je iedere wedstrijd een lastige periode door van minimaal twintig minuten, en die hebben wij goed doorstaan.”

Mis niets van deze beslissende return in de Champions League!!
Meld je HIER aan voor de Champions League reis naar Barça - Man. City.