Nieuws November 2014

APOEL - Barça 0-4

De Blaugrana’s hebben hun vijfde duel in de Champions League met 4-0 gewonnen. Met drie doelpunten is Lionel Messi de Man of the Match, want hiermee is La Pulga met 74 doelpunten recordhouder in de Champions League.

Al vanaf de eerste minuut waren de verhoudingen al duidelijk. Het team van Luis Enrique ging vanaf het eerste fluitsignaal vol in de aanval, terwijl de thuisclub een handbalverdediging hanteerde. In de derde minuut was al de eerste kans voor Messi te noteren. Zijn schot werd gekeerd door Apoel keeper Pardo, die tussen 1999 en 2004 voor Barça uitkwam. Een kleine minuut later schoot Pedro op dezelfde keeper. Het bleef kansen regenen voor de blaugrana’s. Toch duurde het tot de 27e minuut voor Barça een kans verzilverde. Luis Suárez draaide schitterend weg van zijn tegenstander en schoot de bal in de verre hoek, buiten bereik van Pardo. Tien minuten later was het wederom raak. Lionel Messi wist van de rand van het strafschopgebied de bal in het doel te schieten en zo de score te verdubbelen. De Argentijnse sterspeler scoorde hiermee zijn 72e treffer om zo Raúl definitief te passeren als het gaat om doelpunten in de Champions League. Voor rust werd er niet meer gescoord, waardoor de ruststand 0-2 bleef.

Na rust liet zich hetzelfde beeld zien. Barça kreeg door Suárez en Pedro goede kansen, maar het was Messi die net binnen het uur zijn tweede treffer van de avond kon maken. Dani Alves wist La Pulga te bereiken, die via een geniale voetbeweging de bal in het doel wist te werken. Na deze goal nam Barça wat gas terug. Twintig minuten voor tijd kreeg Rafinha zijn tweede gele kaart, na een ongelukkige overtreding, waarna hij het veld moest verlaten. Desalniettemin wist Barça toch de score nog uit te breiden. Drie minuten voor tijd wist wederom Messi de bal in het doel te werken, waarmee de teller na vanavond op 74 treffers in de Champions League staat en hij voor de 0-4 eindstand zorgt.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Piqué, Bartra, Alba (62’ Adriano), Alves, Mascherano, Rafinha, Rakitić (62’ Xavi), Pedro, Suárez (77’ Busquets) en Messi.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1.