Nieuws Mei 2018

Arthur: ''Ik had gehoopt met hem samen te spelen.''

Afgelopen winter wist Barcelona de Braziliaanse middenvelder Arthur binnen te halen, maar het is nog afwachten wanneer de speler van Gremio de overstap gaat maken. In de zomer van 2018 of in januari 2019 zal Arthur het middenveld in Camp Nou gaan versterken, maar de club moet kiezen wanneer ze de transfer bevestigen. Dit zal echter wel betekenen dat Arthur nooit samen zal spelen met Andrés Iniesta, en daar baalt de middenvelder nogal van. ''Ik had gehoopt de kleedkamer met hem te delen.''

''Het was een droom van me om met Iniesta in hetzelfde team te spelen'', laat de middenvelder optekenen. ''Het is aan God of we elkaar ooit mogen ontmoeten, misschien kan ik hem dan wel omhelzen.'' Arthur zag Iniesta altijd als zijn voetballende voorbeeld. ''Doordat ik Iniesta zag voetballen bij Barça, ging ik de sport op een andere manier bekijken. Ik heb van een afstand geprobeerd om hem na te doen. Hij was een voorbeeld van me'', zegt de Braziliaan. ''Hij verlaat Barça met opgeheven hoofd en heeft de club ontelbare prijzen gegeven.'' Barcelona betaalt 30 miljoen voor de middenvelder.

Foto: www.fcbarcelona.cat