Nieuws Oktober 2017

Athletic Bilbao - Barça 0-2

De blaugranas hebben de lastige uitwedstrijd tegen Athletic Bilbao gewonnen. In het San Mamés werd het 0-2.

Het team van Ernesto Valverde hat het de eerste helft lastig. De eerste kansen waren ook voor de Basken. Marc-André Ter Stegen wist twee maal een inzet van Aritz Aduriz te keren. Hierna kwam Barça beter in de wedstrijd en wist na iets meer dan een half uur op 1-0 voorsprong te komen. Na een mooie één-twee tussen Lionel Messi en Jordi Alba wist La Pulga de score te openen. Paulinho had de voorsprong voor rust kunnen verdubbelen, maar zag zijn inzet tegen de lat terecht komen.

Na rust probeerde Athletic Bilbao op gelijke hoogte te komen. De Basken misten het geluk in de afwerking. Zo misten Raúl Garcia en Aduriz beide de mogelijkheid om de stand op 1-1 te zetten. In de extra tijd van het duel wist Paulinho de eindstand op 0-2 te zetten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Umtiti, Piqué, Sergi Roberto, Busquets,
Gomes (83’ Semedo), Rakitić, Paulinho, Messi en Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.cat