Nieuws Oktober 2021

Atlético - Barça 2-0

Zaterdagavond speelde Barça de eerste topper van het seizoen. In Madrid speelde de blaugranas tegen Atlético Madrid. Voor het team van Ronald Koeman, die zelf geschorst was, liep het niet af, zoals vooraf gehoopt. De blaugranas hadden het meeste balbezit, maar creerden geen grote kansen. Atlético wist de twee kansen die ze kregen wél te benutten en won zo dit duel met 2-0.

In de openingsfase ging het gelijk op. De Catalanen hadden het balbezit en Atlético had via Thomas Lemar de gevaarlijkste kansen. De aanvaller had bij zijn derde kans, halverwege de eerste helft, meer geluk en wist de thuisclub op voorsprong te zetten. Het antwoord van Barça kwam enkele minuten later, toen Philippe Coutinho net naast schoot. In de daaropvolgende aanval had Luis Suárez de 2-0 op zijn schoen, maar de Uruguayaan schoot de bal gelukkig voorlangs. De rest van de eerste helft golfde het spel op en neer, maar in de laatste officiële speelminuut voor rust kwam het team van Ronald Koeman met 2-0 achter door een score van Luis Suárez.

Na rust kwam Barça beter uit de startblokken. Toch duurde het tot de 60e minuut voordat de blaugranas een grote kans kreeg. Coutinho kon aanleggen, maar doelman Oblak wist redding te brengen. Nadat Ansu Fati halverwege de tweede helft Coutinho verving, leek Barça de bal voorin beter vast te kunnen houden. Het leidde helaas niet tot hele grote kansen. Atlético kwam er gedurende de tweede helft ook zelden uit. Dit resulteerde in een tweede helft waarin nauwelijks een kans werd gecreëerd en de wedstrijd in 2-0 voor de thuisclub eindigde.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Dest (86’ Lenglet), Araujo, Piqué, Mingueza (74’ Puig), Nico (46’ Sergi Roberto) Busquets, Frenkie de Jong, Gavi (74’ Luuk de Jong), Coutinho (64’ Ansu Fati), Depay

Foto: www.fcbarcelona.cat