Nieuws September 2012

Barça 10 tot 15 dagen zonder Iniesta

Andrés Iniesta heeft aan de WK-kwalificatiewedstrijd van de Spaanse nationale ploeg tegen Georgië een spierblessure overgehouden. De medische staf van FC Barcelona heeft bekend gemaakt dat de middenvelder tien tot vijftien dagen zal moeten herstellen van een spierblessure in zijn rechterbovenbeen. Iniesta, die de laatste weken in een grootse vorm verkeerde, zal hierdoor sowieso de wedstrijden tegen Getafe en Spartak Moskou voor de Champions League moeten missen.

Mogelijk kan Tito Vilanova bij de competitiewedstrijd tegen Getafe ook geen beroep doen op Jordi Alba. De linksback is na de interlandperiode met griepverschijnselen teruggekeerd naar Barcelona waardoor zijn inzetbaarheid nog onzeker is. Vrijdag zal de verdediger enkele tests ondergaan om zijn inzetbaarheid te kunnen bepalen.