Nieuws December 2009

Barça aangekomen in Koeweit

Ongeveer 5000 mensen stonden te wachten op het vliegveld van Koeweit. Barça zal het daar in vriendschappelijk verband opnemen tegen Sporting Club Kazma. Slechts twee dagen na het behalen van de wereldbeker moet Barça dus weer een wedstrijd spelen. Dit is echter wel de laatste wedstrijd voor de kerstvakantie.
Zeker is dat Daniel Alves, Xavi, Iniesta en Messi niet meedoen. Zij moeten naar het FIFA gala in Zwitserland. Alves is kandidaat voor het team van het jaar, de andere drie maken zelfs kans op de titel ‘Wereldvoetballer van het jaar’.
Guardiola heeft ook nog enkele jeugdspelers aan de selectie toegevoegd. Victor Vázquez, Marc Bartra, Andreu Fontàs, Thiago Alcántara en Oriol Romeu zullen er dus ook bij zijn in Koeweit.