Nieuws Augustus 2013

Barça-Atlético garant voor spektakel

Barça kende een uitstekend begin van de competitie. Levante werd met groot gemak opzij gezet met 7-0. Woensdag staat de Blaugranas echter een zwaardere beproeving te wachten. Atlético is dan de tegenstander in de Supercopa. De bekerwinnaar ontvangt Barcelona voor het eerste duel. Ze versloegen vorig jaar Real Madrid in de finale van de Copa del Rey.

Barça tegen Atlético staat bijna altijd garant voor spektakel. Zo speelde de 2 208 officiële duels waarin 729 doelpunten vielen. Dit komt neer op een gemiddelde van 3,5 goals per wedstrijd. Dit jaar moeten de goals bij de tegenstander komen van David Villa. De oud-Blaugrana maakte deze zomer de overstap naar Atlético Madrid. Met het vertrek van Falcao is “Guaje” de nieuwe nummer 9 van Atlético. Zijn bekende nummer 7 is bij Barcelona overgenomen door Pedro.

Met het samenvallen van de Champions League knock-out fase is de Spaanse bond gedwongen om de wedstrijden pas laat te laten beginnen. Zowel het heen duel in Vicente Calderon als het terug duel in Camp Nou starten pas om 23.00u. Hierdoor worden beide duels over 2 dagen verspreid. We gaan er wel vanuit dat het de moeite waard is om wakker te blijven om te genieten van het spektakel.