Nieuws Juni 2014

Barça B – Alcorcón 4-3

Ondanks dat de Primera División een paar weken geleden al ten einde was, werd er dit weekend nog wel gespeeld in de Liga Adelante, de op één na hoogste Spaanse voetbalcompetitie. Zaterdagmiddag wist Barça B in het Mini Estadi, de 41ste wedstrijd van dit seizoen met moeite te winnen.

De eerste helft verliep dramatisch voor het team van Eusebio. Alcorcón wist de creatieve spelers van Barça goed aan banden te leggen en hier door kwamen de Catalanen bijna niet van de eigen helft en was het wachten tot de bezoekers wisten te scoren. Dit lukte ze voor rust twee maal.

Tijdens de rust had Eusebio een nieuw strijdplan bedacht om de 0-2 stand wat dragelijker te maken, want Barça wilde toch nog winnen. Dit leverde een enerverende wedstrijd op. Want nog binnen een kwartier in de tweede helft wisten Dongou en Edu Bedia scoorden beide. De laatst genoemde wist een kwartier voor tijd, Barça B op voorsprong te zetten.

Met de 3-2 voorsprong was de wedstrijd nog niet voorbij. Alcorcón kreeg twee minuten voor tijd nog een penalty vanwege een handsbal van Babunski. Juli van Alcorcón wist hier wel raad mee en schoot de bal goed binnen. Iedereen in het stadion dacht dat de wedstrijd gespeeld was en dat het gelijk zou blijven. Maar in de blessure maakte Babunski zijn fout goed en scoorde de 4-3 voor Barça B en schoot de Catalaanse ploeg naar de derde plaats.

Volgende week speelt Barça B de uitwedstrijd tegen Hércules en dan moet blijken of de ploeg van Eusebio de derde plaats kan vast houden, ondanks dat er weinig waarde aan de plek gehecht kan worden. Want Barça B kan niet promoveren naar de Primera División.