Nieuws Februari 2011

Barça B – Cartagena 3-0

Zaterdagmiddag heeft Barça B, gecoacht door Luis Enrique, de wedstrijd tegen Cartagena in het Miniestadi met 3-0 gewonnen. Dit was voor het eerst in drie maanden, dat het team weer eens een thuis wedstrijd wist te winnen. Barça B had sinds november 2010 niet meer gewonnen in eigen huis. Ook had het de laatste tijd maar 10 punten verzameld van de mogelijke 36 punten.

Maar zaterdag speelde het team met veel overtuiging tegen de ploeg die één plaats hoger stond in de stand van de Segunda División. In de eerste helft creëerde Barça B kans op kans. In de eerste helft leverde dit een doelpunt op via Soriano in de 19de minuut. In de tweede helft, kreeg Barça B ook veel kansen en hier werd twee keer uit gescoord door Nolito. Hij wist het net te vinden in de 67. minuut en de blessure tijd was het nog een keer raak voor hem. Dit bepaalde de eindstand op 3-0.

Albert Dalmau, een jeugdspeler, mocht voor het eerst in de basis starten van Enrique. Hij speelde op het middenveld samen met Thiago en Rafa Alcántara en Jonathan Dos Santos. Door dit middenveld werd Cartagena in de eerste helft terug gedwongen tot op eigen helft. Hierdoor kreeg de ploeg uit Murcia maar één echte kans. Een vrije trap vanaf de rand van het strafschop gebied, werd tot corner verwerkt door Miño.

In de tweede helft was Barça B minder dominant en hierdoor kwam Cartagena beter in het spel. Hierdoor kregen Cala en Moral namens de bezoekers nog een paar kansen, maar ook die gingen het doel niet in. Vanaf het moment dat Nolito zijn eerste doelpunt had gemaakt, wat de 2-0 betekende, had Barça B het spel weer onder controle. Hierdoor volgde er weer vele kansen. Zo kreeg Tello vier maal de kans om de 3-0 te maken, maar die viel pas in de blessure tijd. Dit keer schoot Tello niet zelf maar gaf hij de bal op Nolito die zo zijn tweede goal van de middag kon maken.

De overwinning betekende dat Barça B nu 35 punten heeft, evenveel als Cartagena. Met dit punten aantal staat de ploeg van Enrique nu op de achtste plaats in de Segunda Division. De overwinning was tevens een mooi verjaardagscadeau voor Rafa Alcántara, die zijn 18de verjaardag vierde.