Nieuws Januari 2014

Barça B speelt gelijk

Het beloftenelftal van de Blaugrana’s heeft in de twintigste speelronde van de Segunda División niet weten te winnen van Alcorcón. In het
Santa Domingo werd het 2-2.

Het team van Eusebio Sacristán begon sterk aan de wedstrijd. De eerste kans was dan ook voor Barça B, toen Dani Lopez al na acht minuten over schoot. Toch duurde het tot halverwege de eerste helft voordat de Catalaanse beloften op voorsprong
kwamen. Denis Suárez wist op aangeven van Jean Marie Dongou de bal in het doel te werken. De thuisclub probeerde nog voor rust op gelijke hoogte te komen, maar de kopbal van Javito werd door keeper Ortolá gekeerd.

Na rust kwam Alorcón beter uit de startblokken. Dit resulteerde al na vijf minuten in de gelijkmaker. Javito schoot een voorzet van Dani Pacheco in. De keeper van de Blaugrana’s wist in eerste instantie nog redding brengen, maar liet de bal door zijn handen glippen, waardoor Sergio Prendes voor de gelijkmaker tekende. De thuisclub zette Barça B hierna flink onder druk. Ortolá moest tot twee maal toe in actie komen, maar kon tien minuten voor tijd de inzet van Pacheco niet keren waardoor Alcorcón op voorsprong kwam. In de slotfase kwamen de Catalaanse beloften alsnog langszij toen Adama Traore de bal achter keeper Dani Giménez te werken.

Door dit gelijke spel heeft Barça B 24 punten. Dit is één punt boven de degradatiezone.

Barça B: Ortolá, Patric (86’ Babunski), Sergi Gómez, Ilie, Lucas, Samper, Espinosa, Edu Bedia, Denis Suárez, Dongou (79’ Sandro) en Dani Nieto (63’ Adama).