Nieuws September 2021

Barça - Bayern 0-3

De blaugranas hebben in de eerste wedstrijd van de Champions League een domper opgelopen. In het eigen Camp Nou was Bayern München met 0-3 te sterk voor het team van Ronald Koeman.

In het begin van het duel waren de Catalanen nog wel het gevaarlijkst, maar tot grote kansen leidde dit niet. Al snel wisten de bezoekers het heft in handen te nemen. Na ruim een half uur kwamen de Duitsers op een 0-1 voorsprong na een afstandsschot van Thomas Müller. Barça probeerde voor rust nog op gelijke hoogte te komen, maar wist voor rust geen vuist te maken.

Ook na rust liet hetzelfde spelbeeld zien. De aanvallende intenties van de thuisclub werden niet beloond. Al na ruim vijf minuten in de tweede helft verdubbelde Bayern via Lewandowski de score. Het team van Ronald Koeman kon niets inbrengen tegen de ‘Rekordmeister’. Vijf minuten voor tijd wist Lewandowski voor de beslissing te zorgen. Op bijna dezelfde wijze maakte de spits zijn tweede van de avond en wist de eindstand op 0-3 te zetten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba (74’ Balde), Garcia (66’ Mingueza), Piqué, Araujo, Sergi Roberto (59’ Demir), Pedri, Busquets (59’ Pablo Gavira), Frenkie de Jong, Memphis, Luuk de Jong (66’ Coutinho)

Foto: www.fcbarcelona.cat