Nieuws April 2009

Barça bereidt zich voor op Recre

In de jacht op de landstitel staat er voor FC Barcelona zaterdagavond een thuiswedstrijd tegen Recreativo de Huelva op het programma. Een behoorlijke overgang zo tussen de twee Champions League wedstrijden tegen Bayern München in. Recre speelt momenteel voor lijfsbehoud in de Primera División. De Andaluciërs staan op de achttiende positie onder de degradatiestreep.

Barça zal de wedstrijd aangrijpen om wat basiskrachten rust te geven. Dinsdag wacht immers de C-L return in München. Wie er gaan spelen was op de vrijdagtraining niet te zien. Guardiola had wel de beschikking over nagenoeg de hele selectie, alleen Abidal en Milito blijven geblesseerd. Op zaterdagochtend wordt er in Camp Nou nog een lichte trainingssessie gehouden, waarna de opstelling bekend zal worden gemaakt.

Guardiola gaf vrijdag in een persconferentie aan dat Barça dit seizoen een titel moet winnen om waarde te geven aan het gene dat momenteel ten toon gespreid wordt. "We moeten met een bokaal in onze handen staan, anders hebben al onze prestaties tot op heden geen zin gehad. Met het puntenaantal dat we nu hebben, en dat zijn er 72, hadden andere ploegen al kampioen geweest. We moeten tot boven de 80 komen, want Real Madrid blijft ons wekenlijks op de hielen zitten. Aan een kant ben ik daar wel blij mee, want het houdt ons scherp."

De succesvolle trainer gaf aan dat zijn selectie fysiek in orde is: "We constateren wel dat we het einde van het seizoen naderen, maar het vertrouwen geeft een dynamiek om door te gaan. Zo staat Recre dit weekend voor de deur, en dat team heeft een verdediging dat uit toch een van de minst gepasseerde is. We zullen een goede en snelle balcicrulatie voor de dag moeten toveren om ze te verslaan."

Mede door het slechte weer en het paasweekend worden er geen massa's supporters verwacht. Guardiola weet dan ook niet hoe dit zijn uitwerking op de wedstrijd zal hebben. "Ik kan geen grote overwinning beloven. Ik hoop dat we het verschil in klasse snel kunnen bewerkstelligen. Maar ik garandeer dat onze spelers het uiterste zullen geven."