Nieuws Augustus 2014

Barça bereikt akkoord over Douglas

FC Barcelona heeft dinsdagavond een akkoord bereikt met São Paulo over de transfer van Douglas Pereira. De deal kost de Catalaanse club vier miljoen euro + plus enkele variabelen  van ongeveer anderhalf miljoen euro. Of dit betaald moet worden, is afhankelijk van de prestaties van de verdediger.

Douglas zal eind deze week naar Barcelona komen voor de medische keuring en het onderteken van zijn nieuwe contract. De verdediger zal een contract ondertekenen voor vijf seizoenen bij Barça. Na de ondertekening van zijn contract, zal hij vrijdag ook officieel gepresenteerd worden. Volgens FC Barcelona is Douglas de laatste aanwinst voor deze zomer.

De 24-jarige Douglas is een rechtervleugel verdediger, die na drie seizoenen, 75 wedstrijden en vijf doelpunten Goiás in 2012 verliet en voor São Paolo tekende. Bij zijn nieuwe club speelde hij de afgelopen drie seizoenen 95 wedstrijden en wist hij 4 keer te scoren. Hiermee mag Douglas gezien worden als een ervaren vleugelverdediger.