Nieuws December 2018

Barça - Celta de Vigo 2-0

De blaugranas hebben het kalenderjaar 2018 met een overwinning afgesloten. Zaterdagavond wist het team van Ernesto Valverde thuis met 2-0 te winnen van Celta de Vigo.

De Catalanen waren vanaf de eerste minuut de bovenliggende partij. Al binnen tien minuten kwam Barça op 1-0 voorsprong. In eerste instantie kon doelman Ruben Blanco het schot van Lionel Messi nog keren, maar had geen antwoord op de rebound van Ousmane Dembélé. De blaugranas bleven het overwicht houden en hoefde zich niet heel veel in te spannen. De Galiciërs konden voor rust geen vuist maken. Op slag voor rust wist Messi de score te verdubbelen, na een fraaie voorzet van Jordi Alba.

Na rust kwamen de bezoekers beter in de wedstrijd, maar tot hele grote kansen leidde dit in eerste instantie nog niet. Aan de kant van Barça kreeg Luis Suárez nog een grote kans, maar zijn schot ging voorlangs. Ook een vrije trap van Messi ging net over. Celta kreeg tien minuten voor tijd via Fran Beltran een grote kans om nog iets terug te doen, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald door
Marc-André Ter Stegen. Dit was meteen het laatste grote wapenfeit van de wedstrijd, waardoor het bij 2-0 bleef.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo, Piqué, Lenglet, Alba, Rakitić,
Busquets (86’ Aleña), Vidal (63’ Arthur), Messi, Suárez, Dembélé (68’ Coutinho)

Foto: www.fcbarcelona.cat