Nieuws Augustus 2014

Barça - Club León 6-0

Traditie getrouw openende de Blaugranas het seizoen in Camp Nou met de strijd om de Gamper trofee. Dit seizoen was Club León de tegenstander. De Mexicaanse club van oud Blaugrana Marquez had  niet veel in te brengen in Camp Nou. Barça wist makkelijk de trofee binnen te slepen en won met 5-0.

Al snel kwam Barça al op voorsprong. Na een voorzet van Neymar, kwam de bal via een speler van León, op het hoofd van Messi. Die zag zijn knik in het doel vallen voor de 1-0. De 2-0 volgde kort daarop. Nu was het andersom. Na een mooie aanval stak Iniesta de bal door de verdediging  heen naar Neymar. De Braziliaan stiftte de bal over de doelman in een beweging knap binnen. Een wervelend begin van Barça, waarbij de Mexicanen weinig hadden in te brengen. Barcelona bleef goed combineren en nieuwkomers Rakitic en Matieu hadden geen aanpassing problemen. Ook Rafinha speelde goed mee. Vlak voor tijd was het echte de combinatie Messi Neymar die weer voor succes zorgde. Messi lobte de bal naar de Braziliaan die knap aannam en met een hakje afmaakte voor de 3-0.

De tweede helft bleef zoals verwacht de bovenliggende partij. Piqué en Barça B speler Munir vielen in aan het begin van de tweede helft. Het diezelfde Munir die de score van de tweede helft opent. Rakitic opende met een prachtige verre pass op Alves. Die legde terug voor de goal waar de jonge Munir binnen schoot voor de
4-0. Daarna stond het wedstrijd in het teken van wissels waardoor het tempo langzaam uit het duel ging. Masip, Xavi, Bartra, Sergi Roberto, Sandro, Montoya en Sampere vielen allen tegelijk in. Een kwartier voor einde was daar ook het debuut voor Suárez. De aanvaller werd onder luid applaus ontvangen. Munir liet de mensen kort daarna ook nog een keer doen applaudisseren. Nadat Sandro de bal na een goede kapbeweging afgaf op de jongeling schoof deze de bal laag in de linker hoek binnen. Vlak voor het einde was het de aangever die zelf scoorde. Met een beetje geluk verdween het schot van Sandro via de doelman, die niet geheel vrijuit ging, in het doel. Dit bracht de stand op 6-0.

Dit werd ook meteen de eindstand op het scorebord. Een mooie opening van een nieuw seizoen waar Barcelona met momenten erg fris en goed aanvallend voetbal lieten zien. Met name Messi en Neymar lieten de cule’s weer smullen. Volgend weekend gaan we weer beginnen voor de strijd om La Liga.

Opstelling FC Barcelona: Bravo, Alves, Mascherano, Mathieu, Alba, Rakitic, Busquets, Iniesta, Messi, Rafinha en Neymar