Nieuws Juni 2008

Barça contracteert Braziliaan Henrique

FC Barcelona heeft de transfer zelf nog niet officieel bekendgemaakt, maar de plaatselijke media bericht uitvoerig over de overgang van Henrique Adriano Buss van Palmeiras naar Barça. De Catalaanse club zou voor de 21-jarige centrale verdediger 8 miljoen euro neertellen, een prijs die in de toekomst en afhankelijk van het rendement van de speler met nog eens 2 miljoen euro kan verhogen.
Ook Ajax was in Henrique geïnteresseerd, maar die uitte duidelijk zijn voorkeur voor Barça: "Barcelona is een droom, een club op wereldniveau. Ik kon deze aanbieding niet naast mij neerleggen. Ik had ook andere aanbiedingen, eentje van Ajax en eentje van Shakhtar Donetsk, maar Barcelona is toch nog iets anders."
Mogelijk komt Henrique toch nog in Amsterdam terecht, want Barcelona denkt er aan om hem het eerste seizoen aan een andere club uit te lenen.