Nieuws Januari 2013

Barça de beste club ter wereld.

FC Barcelona voert het klassement aan van het International Federation of Footbal History & Statistics (IFFHS). Het IFFHS stelt sinds 1991 ieder jaar een klassement samen, waarbij het punten geeft voor iedere overwinning en gelijkspel in de nationale competities, de nationale bekertoernooien en continentale toernooien.

Barça kwam in 2012 op een puntentotaal van 307 punten. De Catalaanse club blijft hiermee Champions League winnaar Chelsea (279), Boca Juniors en Atlético Madrid (beiden 278) voor. SC Corinthians, winnaar van de Copa Libertadores eindigde als vijfde in dit klassement met 272 punten.

Barça voerde dit klassement al eerder aan in 1997, 2009 en 2011. De Catalaanse topclub is hiermee de enige die er in geslaagd is om vaker dan twee keer bovenaan in het klassement te staan. Clubs als Real Madrid, Sevilla, AC Milan, Inter Milan, Manchester United en Liverpool lukte dit 2 keer.

Voor het volledige klassement, klik hier.