Nieuws November 2022

Barça doet haar plicht in Plzen

Het laatste optreden in de Champions League 2022/23 gaf FC Barcelona de gelegenheid de nodige wisselspelers in de basis te zetten en ritme op te laten doen. De jonge Pablo Torre mocht zo aan de aftrap verschijnen en samen met Gavi en Kessié een nog niet eerder samengesteld middenveld vormen.

Voorin was de opdracht aan Raphinha, Ansu Fati en Ferran Torres duidelijk; laat je zelf gelden. Aan Ferran Torres was deze boodschap wel besteed, hij streed met al zijn ziel en zaligheid. Nadat Marco Alonso in vroeg stadium de 0-1 mocht binnen werken en Plzen gaande weg de eerste helft goed partij begon te bieden, was het Torres die vlak voor rust de 0-2 binnen schoot. Ook na rust was de Spanjaard succesvol bij de 1-3, waarbij hij een mooie aanvalsopzet met Raphinha knap binnen werkte.

Viktoria had tussendoor via een strafschop van Chorý tegen gescoord en diezelfde Chorý kopte ook de 2-3 binnen. De Tsjechen begonnen in een stuntje en het eerste punt in de poulefase te denken, toen Pablo Torre het op zijn heupen zette en zijn basisdebuut met een fraaie treffer omlijste. Het was meteen zijn laatste actie, en moest met een spierblessure van het veld gehaald worden.

Coach Xavi gebruikte de resterende tijd van de wedstrijd om de jongelingen Álvaro Sanz en Marc Casadó met een CL-debuut in te laten vallen. De score veranderde niet meer, waarmee Barça haar tweede overwinning – beide op Plzen – mocht aantekenen. Maandag 7 november wordt bekend wie de tegenstander wordt in de tussenronde van de Europa League.

Opstelling: Iñaki Peña, Bellerín, Piqué, Alonso, Alba (57. Balde), Torre (77. Sanz), Kessié (67. Casado), Gavi, Raphinha (77. Dembélé), Fati, Torres

Bron foto: www.fcbarcelona.cat