Nieuws Mei 2021

Barça draagt Senyerashirt

Het populaire ontwerp keert na El Clásico weer terug voor de wedstrijd in Camp Nou. De vrouwen gaan het ook dragen als ze de laatste fase van de Copa de la Reina bereiken.

Voor de wedstrijd tegen Atlético Madrid aanstaande zaterdag zal FC Barcelona opnieuw het speciale shirt dragen waarin de blaugrana-kleuren worden gecombineerd met de strepen van de Catalaanse vlag. Het damesteam zal het shirt ook dragen in de slotfase van de Copa de la Reina, op voorwaarde dat ze in de kwartfinales voorbij Sevilla komen.

De club was oorspronkelijk alleen van plan om het shirt in El Clásico tegen Real Madrid te dragen, maar heeft zijn beslissing herzien nadat het Barcelona Supporter Services Office (OAB) talloze vragen had ontvangen.

Het ontwerp toont het 'Culer'-karakter en de trots om deel uit te maken van Barça, samen met loyaliteit aan de club en zijn nauwe banden met Catalonië, met respect voor de traditie van verticale strepen maar uitzonderlijk inclusief de rode en gele strepen van de 'senyera' samen met de traditionele kleuren van de club.

Deze lijnen beginnen aan de onderkant van het shirt en vervagen geleidelijk naar de borst, terwijl verschillende blauwe tinten de omtrek van de vlag suggereren en reiken tot aan de geel afgezette hals.

Het embleem van Barça bevindt zich op zijn gebruikelijke plaats, met de Nike- en Rakuten-logo's ook op de voorkant, Beko op de mouw en UNICEF op de achterkant, allemaal in geel zoals de nek. Het tenue wordt gecompleteerd door een blauwe korte broek, die dezelfde tinten heeft als het shirt, terwijl de kleuren van de Catalaanse flap zich om de blauwe sokken wikkelen.

FCB Femeni

Vanwege het grote aantal verzoeken heeft de club ook een aanpassing van het damesshirt gemaakt, met de naam van de belangrijkste partner van het team, STANLEY, op de voorkant, met het idee dat het team het zou dragen in de laatste fase van de Copa de la Reina, op voorwaarde dat ze Sevilla op 5 mei kunnen verslaan.

Te koop voor fans

De blaugrana / senyera-shirts zijn verkrijgbaar bij de Barça Store in Passeig de Gràcia (Barcelona) en ook via de webshop van de club en andere kanalen.

Foto: www.fcbarcelona.com