Nieuws Oktober 2021

Barça - Dynamo Kiev 1-0

FC Barcelona heeft het derde duel in de groepsfase van de Champions League gewonnen. In eigen huis was de ploeg met 1-0 te sterk voor Dynamo Kiev. Na twee duels zonder ook maar een schot op doel te hebben gehad was er dus eindelijk reden tot juichen voor de Catalanen. Gerard Piqué werd matchwinner in een duel dat opnieuw niet al te overtuigend was. De noodzakelijke zege is echter geboekt, waardoor Barcelona nog steeds uitzicht heeft op de volgende ronde.

In het eerste bedrijf was Barça de betere ploeg, met enkele kansen voor onder andere Luuk de Jong. De spits miste een opgelegde kopkans en een schot werd knap gepakt door de keeper van Dynamo Kiev. Het spitseninstinct was 10 minuten wel zichtbaar bij verdediger Piqué, die hard raakschoot uit een voorzet van Jordi Alba. In de rust werden onder andere Luuk de Jong en Mingueza gewisseld, maar ondanks de nieuwe versterkingen in het team werd de 2-0 niet gemaakt. Barça kwam echter niet meer echt in de problemen in een verder niet zo enerverend slot van de wedstrijd. De broodnodige zege van Barça is in ieder geval een vertrouwensboost voor El Clásico, het duel dat aanstaande zondag zal plaatsvinden.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Mingueza ('46 Coutinho), Piqué, Lenglet, Alba; De Jong, Busquets, Gavi ('69 Roberto); Dest, De Jong ('46 Fati), Depay ('75 Aguero)

Foto: www.fcbarcelona.cat