Nieuws Februari 2014

Barça gaat voor revanche

FC Barcelona kan revanche nemen voor de bekernederlaag in het seizoen 2011/2012. De Catalanen verloren destijds in de finale van Real Madrid, in april opnieuw de tegenstander in de eindstrijd van de Copa del Rey.

Iniesta na afloop van het gelijkspel bij Real Sociedad: 'Die nederlaag heeft een litteken achtergelaten. Het is daarom mooi om tegen Madrid weer een prijs te kunnen pakken.' De wedstrijd in Valencia heeft er voor gezorgd dat Real Madrid weer ging geloven in zichzelf. In de afgelopen jaren verloor de ploeg aanzienlijk minder dan de paar seizoenen voor de bekerwinst.

Op dit moment is het voor FC Barcelona geen zekerheid om aan het einde van het jaar met twee of meer prijzen aan de finish te staan (eerder dit seizoen werd de Supercopa gewonnen ten koste van Atlético Madrid). Met laatstgenoemde club en dienst stadsgenoot Real is het spannend in de strijd om het kampioenschap. En ook in de Champions League komt er naast Bayern München en de Engelse clubs toch vooral concurrentie uit Madrid. Kleine kanttekening is het feit dat Atlético Madrid stroef aan het nieuwe jaar is begonnen. De ploeg van trainer Diego Simeone is afgezakt naar een derde plaats in de competitie en in de beker werd over twee duels met 5-0 verloren van Real Madrid.

Volgens Barcelona-trainer Gerardo Martino is zijn ploeg juist daardoor nog altijd hongerig naar prijzen. 'Mijn spelers krijgen weliswaar jaar na jaar de kans om finales te spelen, maar waarderen dat nog altijd enorm. En ik ben blij dat ik daar nu onderdeel van ben', aldus de Argentijnse oefenmeester.