Nieuws December 2018

Barça gelijk tegen Spurs

Barça treedt aan met veel reserves, want ze zijn al geplaatst voor de knock-out fase en deze wedstrijd gebruikt Valverde om te rouleren.

Oussmane Dembélé laat zien dat hij wat goed te maken heeft en gaat na een fout van Walker Peters op avontuur. Hij sprint op snelheid voorbij de verdediger en stuurt met een prachtige schijnbeweging 2 man het bos in en schuift de bal langs doelman Hugo Lloris, 1-0 (7’)

Het spel golft heen weer, maar er is van beide zijden weinig dreiging. Na een aanval volgt een hakje van Dembélé op Aleña die van afstand over schiet. Voor Aleña en Miranda is dit hun debuut voor Barça in de Champions League. De Spurs laten weinig zien tot de 31’ minuut. Vermaelen is aanvaller Son kwijt die hierdoor alleen op Cillisen afgaat, Jasper redt knap. Het slotakkoord voor rust is voor Coutinho, hij schiet tussen 3 verdedigers op de paal.

De 2de helft gaat van start met een wissel, Sergio valt in voor Rakitic. De Spurs komen feller uit de startblokken en kiezen de aanval, mooie combinatie tussen Harry Kane en Christian Eriksen, zijn schot wordt gered door Cillisen die uitstekend keept. In de 63’ minuut valt Messi in voor Munir. De Spurs blijven drukken en dat biedt mogelijkheden, Cillesen redt opnieuw schitterend, hij houdt een kopbal van Lucas Moura op de doellijn tegen. Barça bijt van zich af en na mooie individuele actie van Coutinho schiet hij de bal opnieuw op de paal.

In de 85”is het dan toch raak, een mooie voorzet van Kane die door Lucas droog wordt binnengeschoten, 1-1. Spurs krijgt in de 2de helft loon naar werken. Dit is ook de eindstand.

Barça en Tottenham Hotspur gaan verder naar de knock-out fase. Internazionale bleef steken op 1-1 tegen PSV, en gaan verder in de Europa League. PSV is uitgeschakeld.

Opstelling Barça: Cillisen, Semedo, Lenglet, Vermaelen,Miranda,Rakitic (45’ Sergio),Coutinho, Dembélé (80’ D.Suarez), Aleña, Arthur, Munir( 63’ Messi).

Foto:www.fcbarcelona.com