Nieuws Februari 2018

Barça - Getafe 0-0

FC Barcelona heeft op eigen veld tegen Getafe puntverlies geleden. De Catalaanse grootmacht moest winnen om te voorkomen dat titelconcurrent Atlético Madrid dichterbij zou komen, maar wist op eigen veld niet van middenmotor Getafe te winnen. Voor het eerst in lange tijd kwam Barcelona niet tot scoren op eigen veld en dus was een 0-0 eindstand realiteit. Door het gelijkspel morst Barça voor de tweede week op rij punten in La Liga, waardoor Atlético Madrid nu op zeven punten achterstand b

Het defensieve duo van Barcelona bestond uit Yerry Mina en Lucas Digne. Het was een vrij onwennig duo, dat weinig hoefde uit te voeren gedurende de wedstrijd. In de eerste helft schoot Barça geen enkele keer op doel. Na bijna een uur spelen kreeg Suárez een redelijke kans, maar hij wist een puntertje niet tegen de touwen te krijgen. Yerry Mina kreeg nog een grote kopkans, maar mikte naast uit een corner. Barcelona wist geen enkele uitgespeelde kans te krijgen en Getafe kreeg ook nog enkele kleine kansjes. Uiteindelijk zal de ploeg nabij Madrid zich gelukkig prijzen met een punt, terwijl bij Barcelona vooral de teleurstelling zal overheersen. Barça mag zich op 17 februari gaan revancheren als de ploeg op bezoek gaat bij Eibar. Vervolgens wacht het eerste duel in het Champions League-tweeluik met Chelsea.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alba, Digne, Mina, Sergi Roberto; Rakitic, Busquets ('82 Paulinho), Coutinho ('62 Iniesta); Suárez, Messi, Alcácer ('63 Dembele)

Foto: www.fcbarcelona.cat