Nieuws Februari 2017

Barça in beroep tegen schorsing

FC Barcelona gaat in beroep tegen de schorsing van Luis Suárez

De tuchtcommissie van de Spaanse voetbalbond heeft de nummer ´9´ van Barça een schorsing van twee Copa del Reywedstrijden opgelegd en de Catalanen gaan hier tegen in beroep.

FC Barcelona gaat de twee wedstrijden schorsing gegeven aan Luis Suárez aanvechten. De straf volgt naar aanleiding van de 2 gele kaarten die de Uruguayaan vlak achter elkaar kreeg in de slotfase van de returnwedstrijd halve finale Copa del Rey tegen Atlético Madrid.

De beslissing om in beroep te gaan is vanwege het feit dat Suárez geen ´gevaarlijk spel´ gebruikte bij de tegenstander volgens het rapport van de scheidsrechter. De gele kaart die getoond werd aan Sergio Busquets in de laatste minuten van de wedstrijd tegen Atlético Madrid is ingetrokken door de tuchtcommissie.